Виховний захід 7 клас "Дисципліна на дорогахм - запорука безпеки"


                                                                                         Брижко Наталія Володимирівна
спеціалвст вищої категорії
класний керівник 7 класу

Мета: - поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицях та дорогах; поводження в громадському транспорті; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.
          Актуальність: 
За статистикою, приблизно три чверті всіх ДТП з участю дітей відбуваються як результат їх непродуманих дій. Найчастіше трапляються:

Перехід через дорогу в недозволеному місці – 35-40%.
Несподіваний вихід із-за транспорту, що стоїть або рухається. – 25-30%.
Недотримання сигналів світлофора – 10-15%.
Гра на дорозі або рух по ній при наявності тротуару – 5-10%.
         Девізом нашої години спілкування будуть слова вірша
                                                                        „Чтоб, жить не зная огорченья,
                                                                          Чтоб бегать, плавать и летать,
                                                                          Ты должен правила движенья
                                                                           Всегда и всюду выполнять.”
            Як гарно виглядають міста і села з висоти пташиного польоту. Велика кількість доріг, як павутиння, висить над містом. Дорога завжди манить, по дорозі рухається транспорт. А по тротуару йдуть люди. І для кожного є свої правила. Це правила дорожнього руху. Їх склали для того, щоб не було аварій. Ми всі повинні їх знати і виконувати.
             Наше село Камбурліївка відрізняється від великих міст. Але й воно має багато доріг та перехресть, тому нам необхідно бути уважним на вулицях села. Ми повинні поважати дорогу, щоб дорога поважала нас. Ось зараз ми і перевіримо як ви - учні 7 класу поважаєте дорогу та знаєте правила дорожнього руху. В сьогоднішніх іспитах будуть брати участь дві команди: команда «Мотор» та команда «Спідометр».
     Сучасне життя повне несподіванок, інколи неприємних, часто небезпечних. Щоб захистити від них своє життя, необхідно дотримуватись деяких нехитрих правил.
Виступ учнів
1. Перед виходом з дому сплануйте свій маршрут. Подумки уявіть найкоротший та безпечний шлях. Повідомте батькам, куди ви йдете й коли повернетесь.
2.      Уникайте короткої дороги, яка пролягає через звалища, пустирі, місця порослі лісом та щільними кущами. В темних погано освітлених кварталах ходіть посередині вулиці.
3.      Ідіть по тротуару завжди назустріч руху транспорту, тоді ніхто не зможе під’їхати до вас на машині ззаду. У випадку, коли до вас під’їхала машина, й водій став поводити себе агресивно, закричіть і тікайте в напрямку, протилежному рухові автомобіля. Це допоможе виграти життєво важливі секунди й ускладнить водію переслідування
4.      Ніколи не користуйтесь послугами попутніх машин з незнайомими водіями та не погоджуйтесь на пропозицію „підвезти”.
Остерігайтесь машин, які стоять з працюючим двигуном і людьми всередині. Якщо машина гальмує, а пасажири просять вас показати дорогу, розмовляйте з ними, стоячи на безпечній відстані. Не підходьте до автомобіля на відстань витягнутої руки.
5.      Ми живемо у сучасному світі, де проїжджою частиною вулиць мчать автомобілі, проходять автобуси. Для того щоб на вулиці було безпечно, люди створили Правила дорожнього руху, які повинні знати усі водії і пішоходи. Повинні знати їх і ви.
6.      Виходячи на вулицю, подивись ліворуч. Якщо проїжджа частина вільна, йди. Коли дійшов до середини вулиці, подивись праворуч. Якщо машин немає, закінчуй перехід.
7.      Обирай безпечний шлях, не ходи по проїжджій частині.
8.      Місця переходів через вулицю чи дорогу позначені лініями розмітки на проїжджій частині („зебра”) та дорожніми знаками.
9.      Вулицю, де немає пішохідного переходу, слід переходити від одного кута тротуару до іншого.
10.    Де рух транспорту інтенсивний, пішохідні переходи роблять над дорогою, а у великих містах – під землею. Місця таких переходів вказують спеціальні знаки.
11.    Транспорт треба чекати на посадовому майданчику або на тротуарі біля показчика зупинки
12.    Під час посадки у автобус дотримуйся черги, не заважай іншим пасажирам.

Іспити:

І. «Розминка» (учасники команд по черзі відповідають на питання)

Проїзна дорога з твердим покриттям (шосе).
Людина, яка пересувається на транспортному засобі (пасажир).
Він забороняє, дозволяє або інформує (знак).
Місце очікування автобуса (зупинка).
Транспорт з «вусами» (тролейбус).
З боку від дороги (кювет).
Водій транспортного засобу, якому не потрібні права (велосипедист).
Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів (автобус).
Місце, де на час залишають свій транспорт (стоянка).
Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).
ІІ. «Знання - сила»
Кожній команді пропонується по 2 дорожні знаки і треба знайти їм місце на вулиці.Розповісти, які правила поведінки в громадському транспорті повинен знати кожний пасажир ( яка команда назве більше правил).
          ІІІ. «Бліц-турнір» (кожній команді пропонується по 5 питань)

Питання для команди «Мотор»
Чому не можеш перебігати дорогу перед близько їдучим транспортом?
Як треба обходити автобус, що стоїть?
З якого віку дозволяється їзда на велосипедах по вулицям та дорогам?
Чому небезпечно грати в м'яч на дорозі?
Що означає жовте світло світлофора?
Питання для команди «Спідометр»
Як і де краще переходити вулицю?
Чому не можна чіплятися за вантажні автомобілі?
Як обходити  і де його треба чекати?
Де повинен йти пішохід при відсутності тротуару?
Що означає зелене світло світлофору?
IV.   «Швидка допомога» (кожна команда отримує по З питання з надання першої медичної допомоги)

1. Який лікарський засіб можна використовувати в якості антисептика при капілярній кровотечі?

Подорожник, березовий лист.
Корінь валеріани, квіти конвалії.
Листя дуба.
2. Який засіб автомобільної аптечки можна використати для зменшення болі при переломі?
Валідол.
Анальгін.
Ентеродез.
3. Навіщо необхідний валідол в аптечці водія?
Для застосування при високій температурі тіла.
Для застосуванні при болях при переломах.
Для застосуванні при болях в області серця.
4. Як надати допомогу постраждалому при болі в серці?
Дати по таблетці анальгіну або аспірину.
Дати понюхати нашатирний спирт.
Дати прийняти під язик таблетку валідолу або нітрогліцерину.
5. Навіщо в аптечці водія 10%розчин аміаку (нашатирний спирт)?
для обробки ран;
для накладання зігріваючого компресу;
для вдиху при запамороченні або втраті свідомості.
6. Де треба визначати пульс, якщо постраждалий втратив свідомість?
11а променевій артерії.
11а стегновій артерії.
На сонній артерії.

V. «Художники»

Командам дається 5-7 хвилин, щоб розмалювати «задані дорожні правила» і зробити  власні малюнки та прокоментувати їх перед командою-суперницею

VI. «Музикальна»

Вам необхідно виконати уривки з пісень, в яких мова йде про дороги, машини, пішоходів.



VI . Колективне складання правил користування громадським транспортом по 5 пропозицій від команд:


1. Чекати транспорт необхідно на тротуарі або посадковому майданчику;
 2. Не підходити близько до краю проїзної частини дороги;
 3. Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього – не штовхайся, не наступай на ноги іншим;
 4. Пропусти вперед старших, інвалідів, пасажирів з маленькими дітьми;
 5. Посадка чи висадка повинна відбуватися після повної зупинка транспортного засобу;
 6. Заходь на задні двері, а виходь – на передні;
 7. Обирай місце подалі від дверей, там найбезпечніше; тримайся за поручень;
 8. Не розмовляй голосно у салоні та не пустуй.

Підведення підсумків
 Прослухаємо невелику, але дуже важливу пам’ятку з правил дорожнього руху.
(Пам’ятку зачитують два учні. По черзі.)
1.   Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
2.  Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3.  Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторонни ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.
4. Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
5.  При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.
6.   Іти, а не бігти через дорогу.
7.  Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).
8. Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.
9.  Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.
10.  Дотримуйся правил їзди на велосипеді.
11. У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.
       На згадку всі фотографуються з своїми малюнками


  В усіх країнах світу діти намагаються ніколи не порушувати Правил дорожнього руху, тому що поведінка на дорогах - показник культури людини.


                                            Бажаємо всім безпечних доріг!
                                       Будьте вихованими! До нових зустрічей!














Комментариев нет:

Отправить комментарий